maandag 26 september 2011

Coaches The voice zingen voor goed doel

The voice of Holland: One thousand voices (11) *** hoogste eersteweeks ***

“Dit is nou een liedje wat je maakt met een paar schrijvers als je bij elkaar gaat zitten om een hit te maken.” En als het dan nog lukt ook, dan is dat wel knap.” Aldus Angela Groothuizen, die samen met Nick & Simon, Roel van Velzen en Marco Borsato, de coaches in het tweede seizoen van The voice of Holland, het nummer ‘One thousand voices’ opnamen. Afgelopen vrijdag, bij de start van het tweede seizoen, stond het al #1. Althans dat was een week geleden de voorspelling van John de Mol, die daar zo goed als zeker van was. Het werd de elfde plek, maar nadat het nummer afgelopen vrijdag te zien was aan het spectaculaire begin, is het massaal gedownload. Dus die #1 komt nog wel John!

internationaal succes

John de Mol, bedenker van het format, heeft echter niet te klagen. Afgelopen vrijdag keken er niet minder dan 3,3 miljoen mensen naar de aftrap van het tweede seizoen, waar John al blij was geweest met 2 miljoen kijkers! Daarnaast heeft hij het format verkocht aan diverse tv-netwerken. Het eerste tv-station was NBC in Amerika, waar gemiddeld zo’n 11,5 miljoen mensen naar kijken. In juni werd deze versie gewonnen door Javier Colon, die naast een platencontract bij Universal, $ 100.000,-- mee naar huis mocht nemen. Kijk dat zijn nog eens prijzen! Inmiddels is de talentenjacht ook te zien in Canada, Nieuw Zeeland, Australië, Zuid/Zuid-oost Azië en Israël. In oktober gaat het van start in Zuid-Afrika en later in Zweden. NBC heeft al weer getekend voor een tweede seizoen dat op 5 februari 2012 begint.

alle coaches zingen … een cover

‘One thousand voices’ is geen nummer dat speciaal is geschreven voor de coaches, maar vorig jaar al gold als finalesingle voor één van de kandidaten. Wij denken Pearl Jozefzoon, die vorig jaar tweede werd. Het nummer is geschreven door een Amerikaan, een Brit, een Duitser en geproduceerd door onze Tjeerd Oosterhuis. Afhankelijk van succes in Nederland, zal het nummer waarschijnlijk ook door coaches in andere landen worden opgenomen.

goede doel

Hoe hoger ‘One thousand voices’ komt, des te meer levert het op voor Heppie. Hè wat? Stichting Heppie zet zich in voor kinderen die wat extra aandacht nodig hebben, zoals kinderen met ADHD, maar ook kinderen die thuis een beetje in de schaduw staan vanwege een ziek broertje of zusje, of kinderen die nooit op vakantie kunnen vanwege de financiële situatie thuis.

De opbrengst van ‘One thousand voices’ gaat dan ook volledig naar deze kinderen. Dus als je het nummer niets vind, download het dan voor deze kinderen. In 2009 vroegen de Frogers aandacht voor de Stichting Heppie met het nummer ‘Zo heppie!’, dat de tweede plaats bereikte. ‘One thousand voices’ moet daar zeker overheen kunnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen