zondag 25 november 2012

Stef Ekkel maakt zich op voor zijn 15-jarig jubileum

Stef Ekkel: Dan ben ik weer thuis (56)

In 2013 viert Stef Ekkel zijn 15-jarig artiestenjubileum met een nieuw album en een live concert. Sinds 2002 is hij, met uitzondering van 2005, ieder jaar present met één of meer hits. Pas vorig jaar scoorde hij zijn eerste top 10-notering: ‘ Waarheen, waarvoor’ (#8).


Na een aantal nieuwe nummers scoort Stef dit keer weer met een cover: ‘Dan ben ik weer thuis’. Het nummer heeft een lange weg afgelegd om een hit te worden. In 1976 probeerde Don Mercedes het, en toen heette het ‘Dan ben ik thuis’ (dus zonder het woordje weer, hoewel hij het wel zingt). De tekst was van Peter Koelewijn en Will Hoebee.

Beide hadden een vertaling gemaakt van ‘What I've got in mind’, geschreven door Kenneth Guy Gist Jr., die als componist de naam K. O’Dell gebruikte. De eerste opname van ‘What I've got in mind’  stamt uit 1976 door Billy Jo Spears. In datzelfde jaar nam de Belgische zangeres Ann Christie al een Nederlandstalige versie op, getiteld ‘Ik neem vandaag de trein’, wel wat anders dan ‘Dan ben ik (weer) thuis’! K. O’Dell schreef diverse countryhits, onder andere ‘Behind closed doors’, een hit in 1974 voor Charlie Rich (#28).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten