Di-rect: Bring down tomorrow (98)
Een merkwaardig kleine hit voor Di-rect… Hun nieuwe single, ‘Bring down tomorrow’, schijnt al vanaf vorige week maandag in de winkels te liggen, maar toch komt het plaatje pas bijna onderaan in de Single Top 100 binnen. Wat tegen ze spreekt, is het feit dat het nummer al de vierde single is van het album ‘Di-rect’, en dat heeft iedereen al in huis natuurlijk. Wat wél de aandacht trekt, is dat dit het titelnummer is van de zwarte komedie ‘Moordwijven’. En juist daarom hadden we wel een grotere hit verwacht voor ‘Bring down tomorrow’.
'Moordwijven’ is een speelfilm van regisseur Dick Maas die over een paar weken in de bioscopen gaat draaien. In de film schakelen drie verveelde miljonairsvrouwen een huurmoordenaar in om een van hun overspelige echtgenoten uit de weg te ruimen. Bracha van Doesburgh, Hadewych Minis en Sanne Wallis de Vries spelen de hoofdrollen. Aanvankelijk zou de film ‘De Botox methode’ gaan heten, maar de Amerikaanse fabrikant van dat farmaceutische product protesteerde tegen het gebruik van de merknaam in de filmtitel en dreigde met een rechtszaak om de titel te verbieden. Dick Maas: “We hebben juridisch advies ingewonnen naar aanleiding van de klacht van het farmaciebedrijf Allergan. Volgens onze advocaat was het juridisch een twijfelgeval. We zijn toen gaan praten maar dat leverde helaas niks op. Ik had het graag in de rechtszaal uitgevochten, maar in tegenstelling tot Allergan ontbreekt het ons aan de middelen kostbare juridische procedures te voeren. Aanvankelijk konden we geen geschikt alternatief vinden totdat iemand ‘Moordwijven’ voorstelde. Ik vind de nieuwe titel goed, misschien nog wel beter dan de oude!”
Di-rect staat bij deze voor de zestiende keer in de Single Top 100. Hun hoogste notering behaalden ze in juli van dit jaar met ‘Johnny’. Maar dat was eigenlijk een nep-hit: die kwam op #2 binnen naar aanleiding van een actie, maar zakte de week erop al weg naar #51… Nee, dan houden we liever de hit ‘She’ in herinnering. Die eindigde in 2003 weliswaar een plaatsje lager, maar was, met vijftien weken notering waarvan zes weken top 10, tenminste wel het predicaat ‘hit’ waardig.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten