dinsdag 15 januari 2013

P!nk schreef ‘Just give me a reason’ aanvankelijk voor zichzelf

P!nk feat. Nate Ruess: Just give me a reason (5)

Het kan verkeren. De afgelopen jaren zijn de nummers van P!nk alleen maar beter geworden, maar werden haar hits kleiner, met een dieptepunt voor ‘Bad influence’(#88 in 2011). Opvallend dan ook dat ‘Just give me a reason’, haar duet met Nate Ruess, binnenkomt op een vijfde plaats.

‘Just give me a reason’ is geen nieuw nummer, maar staat op haar album ‘The truth about love’ (#3 in 2012 en deze week gestegen van 24 naar #4), dus de meeste fans hebben het al. Dat het nummer de afgelopen week Alarmschijf was heeft wel enige invloed, maar het aantal keren dat een nummer op de radio te horen is, telt niet mee voor de Single Top 100, dit in tegenstelling tot andere hitlijsten. Dus misschien is het gewoon een goed nummer. Het is haar negende top 10-notering, inclusief de #2-notering voor Marmelade’ in 2001, dat ze  maakte met Christina Aguilera, Mya en Lil’ Kim.

duet

Van oorsprong was ‘Just give me a reason’ een nummer dat P!nk voor zichzelf had bedacht. Maar tijdens de schrijfsessie met Jeff Bhasker, haar producer, vond ze dat iemand anders het nummer met haar moest zingen. Daarop vroeg ze Nathaniel Joseph Ruess (Nate Ruess), zanger van Fun., die dat direct zag zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten