zondag 26 februari 2012

Katy Perry geeft ex-en trapje na

Katy Perry: Part of me (93)

De oorsprong van ‘Part of me’ van Katy Perry stamt uit 2010. Perry schreef het nummer destijds voor het album ‘Teenage dream’. De tekst was gericht aan haar vriendje Travis McCoy, waarmee ze in 2008 brak. In augustus 2010 verscheen het album, maar ‘Part of me’ stond er niet op. Vier maanden later, op 30 december 2010 lekte de demo uit.
Precies een jaar later, op 30 december 2011, vroeg haar man Russell Brand de scheiding aan van hun huwelijk dat op 23 oktober 2010 voltrokken was. Wegens onoverbrugbare verschillen beëindigden de twee hun relatie. Vervolgens heeft Perry de tekst van ‘Part of me’ herschreven, dat nu gericht is aan het adres van Russell Brand. Ze zingt daarin onder andere ‘keep your diamond ring’.

Zo hoog als in de Amerikaanse hitparade zal ‘Part of me’ niet komen, want daar is het de nieuwe #1, nadat Katy Perry de nieuwe versie voor het eerst live had gezongen tijdens de uitreiking van de Grammy awards. Het nummer is daar haar zevende #1 in totaal en de zesde in het tweede decennium van deze eeuw, evenveel als Rihanna. ‘Part of me’ is inmiddels toegevoegd aan het album ‘Teenage dream’, dat op 27 maart opnieuw uitkomt als ‘Teenage dream: the complete confection’. Naast drie nummers uit de opnamesessies voor ‘Teenage dream’, komen daar ook een aantal remixen op.

Perry heeft bepaald dat alle opbrengsten van ‘Part of me’ naar de Musicares foundation inc. gaat. Dat is een stichting die sinds 1989 muzikanten op allerlei manieren ondersteunt, onder andere financieel, persoonlijk en medisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten