vrijdag 16 maart 2012

Frank van Etten laat pechjaar achter zich

Frank van Etten: Geef mij vannacht (90)

Frank van Etten viert dit jaar niet alleen zijn tienjarig jubileum als volkszanger maar maakt , na vele tegenslagen op zowel zakelijk als privĂ©-vlak, ook schoon schip. Frank: “Ik heb de afgelopen tien jaar vaak zakelijk verkeerde beslissingen genomen zakelijk en ben veel verkeerde mensen tegen het lijf gelopen waarvan ik dacht dat ze het beste met me voor hadden. Ik heb in al die jaren veel verloren, maar ben gelukkiger geworden door alles wat me wijzer heeft gemaakt.”

De laatste jaren kende Frank veel tegenslag. Hij kampte met stemproblemen, kreeg de Mexicaanse griep en twee jaar geleden brandde zelfs zijn woonwagen af waar hij met zijn vrouw en zoontjes woonde. Inmiddels is de zanger verkast naar Apeldoorn en heeft hij zijn eigen studio waarin hij niet alleen liedjes schrijft voor zichzelf, maar ook voor veel collega-artiesten onder wie Rob Zorn en Jacques Herb. Samen met producer Edwin van Hoevelaak (die hiervoor al samenwerkte met Nick & Simon, Jeroen van der Boom enWolter Kroes) werkt Frank aan zijn zesde album, dat rond de zomer moet gaan uitkomen. De single ‘Geef mij vannacht’ is daar de voorloper van.

Frank van Etten over zijn nieuwe producer: “Zo normaal als hij is, en zo ongelooflijk goed kan hij produceren en schrijven. Heerlijk om met deze man te mogen werken. Dit is misschien wel het mooiste project van de afgelopen tien jaar. Het album gaat echt een Frank van Etten-album worden , maar meer volwassen en moderner. Het blijft volks zoals ik altijd heb gedaan en waar ook mijn hart ligt, maar iets meer pop, zeg maar levenspop!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten