vrijdag 16 maart 2012

Morning parade waagt tweede poging

Morning parade: Under the stars (88)

Precies een jaar geleden, in maart 2011, stond ‘Under the stars’ van Morning parade ook al drie weken in de Single Top 100. Toen bleef het bij een bescheiden succesje; na een binnenkomst op #75 werd nog twee keer plaats #84 gehaald, maar daarna was het afgelopen. Nog bescheidener komt ‘Under the stars’ deze week na een jaar afwezigheid terug; Morning parade probeert het op #88 nog een keer.

Aan de andere kant: hun debuutalbum is nog maar net uitgekomen, dus wellicht begint het nu eindelijk goed te lopen rondom dit kwartet uit het Engelse Harlow. Bovendien is ‘Under the stars’ the horen in een reclamecampagne voor HBO, een abonnee-tv-zender die in Amerika al bijna dertig miljoen abonnees heeft en nu ook in Nederland vaste grond onder de voeten probeert te krijgen.

De groep over hun debuuthit: “het nummer ‘Under the stars’ ontstond tijdens oudejaarsavond in 2009. We waren thuis bij onze bassist Phil, we hadden zin in de avond zonder nog een duidelijk doel voor ogen te hebben. Het eerste couplet kwam qua tekst en melodie ineens in me op en bleef vervolgens de hele nacht in mijn hoofd rondzingen. Ik kan me herinneren dat ik er toen heel enthousiast over was! Het nummer gaat over het delen van ervaringen binnen een groep en de oudejaarssfeer speelde daar zeker een rol in. We wisten zeker dat we iets goeds in handen hadden toen we het ons de volgende ochtend nog steeds konden herinneren.”

Op 29 maart staan de heren in De Melkweg in Amsterdam, twee dagen later zijn ze te vinden in Rotown in Rotterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten