vrijdag 16 maart 2012

Kyteman doet ’t met een operakoor

the Kyteman orchestra: The mushroom cloud (77)

Op 30 maart moet zijn tweede langspeler in de winkels liggen, uitgebracht op het eigen Kytopia label. Maar allereerst is er de nieuwe single van Colin Benders, alias Kyteman, ‘The mushroom cloud’.

Kyteman over zijn nieuwe plaat: “et was even spannend of ik het wel zou halen", vertelt Colin - Kyteman - Benders lachend. "Het project bleef maar groeien. Ik heb mezelf een halt toegeroepen: ophouden met sleutelen. Er waren al een koor, een opera et cetera bijgekomen en ik vond dat ik maar eens moest gaan afronden.”

En over deze nieuwe single: “Het is een beetje een wrang verhaal op een vrolijke manier verteld, een compacte schets van wat de uithoeken van deze plaat zijn. We hebben de koers gewijzigd: we doen minder hiphop, helemaal geen jazz meer en wilden wel teruggaan naar de energie van het orkest. Dit moet de overtreffende trap zijn, van wat we hiervoor deden. Ik ben heel benieuwd wat mensen ervan gaan vinden, omdat het een ander geluid is. Ik vind het doodeng. Aan de andere kant ben ik heel blij en trots op wat het is geworden.”

Op ‘The mushroom cloud’ hoor je de vocalen van Pax, die ook al aanwezig was op het debuutalbum van Kyteman. Pax zat hiervoor in de Utrechtse hiphopgroep Illicit.

2 opmerkingen:

  1. Ik zou graag de foto van Kyteman gebruiken in een blogpost, alleen ik wil graag credit erbij zetten voor de fotograaf. Weet je misschien wie die foto gemaakt heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Danielle: beetje late reactie op je vraag, maar wij weten het niet. Wellicht kun je eens navragen op http://spotibot.com/artist/1t0yREjD6veswRoDdXp4cK, waar de originele foto opstaat of http://www.paradiso.nl/web/Agenda-Item/The-Kyteman-Orchestra-2.htm Succes.

    BeantwoordenVerwijderen